۰۹ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۲
تعداد بازدید: ۹۹۸۸۰
مدیرعامل شرکت چینی «هاکان» در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: توسعه فرودگاه امام (ره) نقطه عطف همکاری ایران و چین در قالب قرارداد ۲۵ ساله است.
کد خبر: ۳۵۱۸۴

از دو برابر شدن تعداد هواپیماهای فعال تا روند منفی ساخت و ساز

 

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی خطوط، وزیر راه و شهرسازی در حاشیه مراسم تکمیل پروژه فاز دو فرودگاه امام خمینی (ره) توسط سرمایه‌گذاری‌های خارجی، گفت: در بخش خدمات فرودگاهی وقتی می‌توانیم از یک کریدور خوب ترانزیتی صحبت کنیم که سایر اعضا هماهنگ با توسعه زیرساخت‌ها باشد. زیرساخت فرودگاهی، خدمات فرودگاهی خوب می‌خواهد که بخشی از آن به نرم افزار است که به صورت موازی پیگیری می‌شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه در مذاکره با نیروهای مسلح بحث پروازهای عبوری با سرعت مناسبی پیش می‌رود، افزود: تا پایان سال تعداد هواپیماهای فعال کشور دو برابر می‌شود. سیاست وزارت راه و شهرسازی تأمین هواپیما و توسعه ناوگان توسط بخش خصوصی است.

بذرپاش همچنین در خصوص پروازهای فرودگاه امام، گفت: در برخی روزها ۱۷۰ پرواز در فرودگاه امام انجام می‌شود و در برخی مواقع شلوغ سال روزانه به ۳۰۰ پرواز افزایش می باید.

تبدیل فرودگاه امام به هاب جدید حمل و نقل هوایی خاورمیانه

هیو کان مدیرعامل شرکت چینی «هاکان» در مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه فاز ۲ فرودگاه امام خمینی (ره) اظهار کرد: در سفر رئیس جمهوری ایران به چین، رئیس جمهور چین تاکید کرد روابط دو کشور با نگاه استراتژیک بوده و آن را توسعه می‌دهد. این روابط بدون در نظر گرفتن هر گونه تغییر در شرایط بین‌المللی به صورت تزلزل ناپذیر با دوستان ایرانی ادامه می‌یابد.

وی با اشاره اینکه توسعه مستمر همکاری‌ها با ایران ادامه دارد، تصریح کرد: بر این اساس همکاری‌ها را در پروژه‌های جدید ارتقا می‌بخشیم. این همکاری‌ها در راستای قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین است که به منظور تقویت سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و زیرساخت‌های ایران است.

هیوکان گفت: توسعه فرودگاه امام (ره) نقطه عطف همکاری ایران و چین در قالب قرارداد ۲۵ ساله است. با اجرای فاز توسعه‌ای، فرودگاه امام خمینی (ره) به یک فرودگاه پیشرو، هوشمند، سبز و با ظرفیت سالانه ۳۵ میلیون مسافر تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: پس از اجرای پروژه توسعه‌ای، فرودگاه امام به هاب جدید حمل و نقل هوایی خاورمیانه تبدیل می‌شود. معتقدیم با همکاری شرکت هاکان و قرارگاه خاتم پروژه توسعه فرودگاه امام سرمشق توسعه جاده ابریشم می‌شود. پروژه توسعه فرودگاه امام یک همکاری دو سر برد برای ایران و چین باشد.

سرمایه گذاری ۲.۵ میلیارد یورویی چین در فاز ۲ فرودگاه امام (ره)

مهرداد بذرپاش در مراسم آغاز عملیات عمرانی فاز ۲ شهر فرودگاه امام خمینی (ره)، اظهار کرد: این روزها هر سفری خارجی که انجام می‌شود؛ جز محالات است که مقام مسئول کشوری از ظرفیت کریدوری ایران حرفی به میان نیاورد. به همین دلیل در ابتدای سکان‌داری در وزارت راه و شهرسازی پروژه‌های تعریف با شعار «ایران‌راه» تعریف کردیم.

وی اضافه کرد: کلان پروژه ایران‌راه، بسته توسعه کریدورهای ترانزیتی ما است. در حوزه هوایی پروژه‌های متعددی در حوزه ایران راه داریم. با همکاری ستاد کل، در حوزه کاهش محدودیت‌های پروازی عبور از آسمان ایران تلاش می‌کنیم.

بذرپاش با بیان اینکه توسعه نرم‌افزاری خطوط ریلی، جاده‌ای، هوایی در دستور کار جدی قرار خواهد گرفت، گفت: سال‌های سال همه دنبال احداث فاز دوم توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) بودند که امروز توسعه و آغاز فاز دوم فرودگاه امام‌خمینی (ره) با سرمایه‌گذاری کشور چین آغاز شد. در این پروژه طرف چینی بیش از ۲.۵ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

آغاز عملیات فاز دوم فرودگاه امام (ره) بعد از ۱۵ سال

سعید چلندری مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) در مراسم آئین آغاز عملیات عمرانی بزرگ‌ترین پروژه فرودگاهی کشور، فاز ۲ شهر فرودگاه امام خمینی (ره)، گفت: ۱۵ سال است که فاز دوم این فرودگاه در جریان ساخت بود اما به دلایل مختلف نیمه کاره رها شده بود اما امروز عملیات عمرانی فاز دوم فرودگاه امام با سرمایه‌گذاری شرکت‌های خارجی و اقدامات اجراییِ قرارگاه خاتم الانبیا، آغاز می‌شود.

مدیرعامل فرودگاه امام خمینی (ره) تاکید کرد: با استفاده از تهاتر تا ۲.۵ میلیارد یورو در فاز توسعه فرودگاه امام خمینی (ره) سرمایه‌گذاری خواهد شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این پروژه تا ۵ سال آینده بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته چلندری، ترمینال فاز توسعه‌ای فرودگاه ۴۱۰ هزار متر مربع است که در آن یک برج به ارتفاع ۱۰۰ متر ساخته می‌شود. همچنین در فاز توسعه فرودگاه امام دو باند پروازی و یک راه تاکسی موازی ساخته خواهد شد.

دستورالعمل فروش لاستیک اعلام شد

سامانه جامع تجارت با صدور اطلاعیه‌ای برای خرده فروشان تایر سواری اعلام کرد که به اطلاع خرده فروشان تایر سواری می‌رساند، در زمان فروش تایر سواری به مصرف کننده نیاز است مقادیر شماره شاسی و شماره موتور خودرو نیز از خریدار دریافت شده و در سند خرده فروشی ثبت شود.

همچنین جهت کنترل میزان سهمیه خریدار لازم است بر روی دکمه «ارسال کد تأیید سهمیه» کلیک شود و کد پیامک شده به خریدار نیز در سند ثبت شود.

در حال حاضر مقادیر به صورت اختیاری دریافت می‌شود و از ابتدای آذر ماه به صورت اجباری دریافت خواهد شد.

بذرپاش برای تسریع در انجام طرح نهضت ملی مسکن ورود کند

مجید گودرزی کارشناس مسکن با اشاره به اینکه وضعیت مسکن در کشور مطلوب نیست، گفت: مسکن به عنوان یک عامل پمپاژ تورم در کشور تبدیل شده و سهم زیادی از تورم کشور را نسبت به خود درگیری کرده و در حال حاضر بازار مسکن حدود ۸۶ درصد تورم دارد و تورم عمومی اقتصاد حدود ۳۸ درصد می‌باشد که با توجه به چنین آماری، مشخص است که بخش قابل اهمیت اقتصاد عمومی کشور"مسکن" است.

این کارشناس مسکن در ادامه تاکید کرد: البته باید به این موضوع اشاره کرد که وعده انتخاباتی رئیس جمهور به‌جا بود و ۴ میلیون واحد مسکونی قطعاً نیاز کشور است. البته اجرای چنین ابر پروژه ملی نیازمند راهکارهای مناسب از سوی تمامی کابینه‌های دولت است و انتخاب مهرداد بذرپاش به عنوان وزیر جوان راه و شهرسازی برخی از موانع را در این مسیر هموار کرد اما تأمین منبع مالی با توجه به بودجه محدود دولت کار دشواری خواهد بود.

وی افزود: کمبود مسکن در کشور به وضوح مشخص است، اما با توجه به رهاشدگی قیمت گذاری مسکن در بازار باعث می‌شود تا بانک‌ها رقبتی به اعطای تسهیلات مسکن ندارد. البته چنین روندی برای آن‌ها طبیعی است تا زمانی که قانون جدی برای بانک‌ها ابلاغ و اجرا نشود به دست دلالی و پروژه‌های تجاری روی می‌آورند. بسیاری از بانک‌های موجود کشور در سال ۱۴۰۰ تعداد قابل توجهی واحدهای مسکونی خریداری کردند و امروزه علاقه‌مند به افزایش قیمت مسکن در بازار هستند تا قیمت واحدهای مسکونی موسسه‌هایشان در مقابل صعودی شود.

/مهر.

برچسب ها: هواپیما فرودگاه امام خمینی وزارت راه و شهرسازی
ارسال نظر
آخرین اخبار